Jak wystartować z płatnościami online w swojej małej firmie?

Handel internetowy cieszy się w naszym kraju coraz większą popularnością. Nic dziwnego. Kupowanie online ma właściwie same zalety. Jest szybkie, łatwe, wygodne, ceny są atrakcyjne, a wybór ogromny. Ponieważ coraz więcej osób kupuje towary i usługi online, więcej firm decyduje się również na opcje płatności online. Nie da się ukryć, że jedną z kluczowych kwestii jest dla nich bezpieczeństwo transakcji. Niektóre firmy działają tylko w Internecie, więc dla nich bezpieczny i niezawodny system płatności ma kluczowe znaczenie. Nie tylko giganci rynku powinni oferować swoim klientom możliwość płatności online. Małe przedsiębiorstwa również muszą iść w tym kierunku.

Dobry research to podstawa
Zanim wystartujemy z udostępnianiem klientom możliwości płatności online, powinniśmy zrobić kilka badań. Strona internetowa z funkcjami e-commerce nie musi być droga do zbudowania, jeśli skupimy się na prostocie. Znajdźmy programistę, który wykona profesjonalny projekt i na którego usługi możemy sobie pozwolić. Przedstawmy mu szczegółowy opis zachowań naszych klientów, ich zwyczajów i pomysłów na to, co mogliby robić za pomocą witryny. Następnie rozejrzyjmy się za dostawcą usług płatniczych, który najlepiej spełnia nasze potrzeby. Na rynku jest wielu dostawców. Warto wybrać sprawdzoną i solidną markę, która stanie się dla nas i dla klientów gwarancją bezpieczeństwa np. firmę Dotpay.

Wybór najlepszej opcji płatności online
Podczas przeglądania opcji, takich jak szybkie przelewy internetowe, płatności kartą, płatności mobilne, e-portfele, płatności cykliczne i wiele innych należy koniecznie rozważyć następujące kwestie: 
- opłaty i opłaty za usługi dla nas i naszych klientów,
- łatwość użycia przez klienta,
- bezpieczeństwo i ochrona klienta,
- bezpieczeństwo i ochronę naszej firmy,
- czas potrzebny na skonfigurowanie,
- czas, jaki upłynie, zanim pieniądze od klienta dotrą na nasze konto,
- gdzie działa dostawca (to ważne, jeśli wybieramy dostawcę z poza Polski, bo niektórzy operatorzy płatności działają np. tylko w Stanach Zjednoczonych lub w Wielkiej Brytanii),
- "dopasowanie" do bazy klientów.

Ten ostatni punkt jest szczególnie ważny. Chodzi o to, aby trafić w potrzeby klientów i zbadać swoją grupę docelową. Być może zależy im na szybkości i łatwości transakcji. Umożliwmy im wówczas możliwość płatności za pomocą jednego kliknięcia. A może znają i doceniają mechanizm chargebacku. Wówczas płatność kartą powinna znaleźć się wśród opcji płatności. Jeśli nasze usługi mają charakter ciągły zastanówmy się nad metodą płatności cyklicznych. 

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 546 241

E-mail: kontakt@prokadra.pl

Czy warto płacić gotówką w sieci? Czy płatności onine są bezpieczne i właściwie dlaczego tak lubimy płatność kartą?